Gosha Jaworski

Gosha Jaworski (1957) is afgestudeerd in de Engelse taal- en letterkunde aan de universiteit van Leiden. Zij was altijd gefascineerd door taalgebruik in verschillende culturen. Daarna heeft zij haar postdoctorale studie Taalpragmatiek aan de universiteit van Antwerpen gevolgd. Hier heeft zij nauw samengewerkt met Prof. dr. J. Verschueren en heeft een aantal belangrijke publicaties en twee boeken op haar naam staan.

Door jarenlange professionele ervaring als business consultant, heeft zij veel kennis van bedrijfsprocessen en de interne- en externe communicatie bij gerenommeerde bedrijven, zoals Coca Cola en Philips. Deze ervaring is terug te vinden in een pragmatische en doelgerichte opzet van de trainingen.

In 1994 heeft zij haar eigen organisatie "Waterland English School" opgericht en inmiddels hebben meer dan duizend personen in de regio Noord-Holland aan haar cursussen deelgenomen. In de media werd haar "High Tea Club" door de Noord-Hollandse televisie gefilmd in september 2002 en onlangs (2009) werd Gosha bij Paul de Leeuw uitgenodigd.